LAUNCH Magazine lanseras med kommersiella rymdfärder som tema

LAUNCH Magazine är ett nytt tidningsmagasin, och världens första som fokuserar på raketteknik för amatörer och på rymdfärder och utforskning för 2000-talet. Med fokus på den allt mer växande industrin inom kommersiella rymdfärder, ger LAUNCH en bevakning på civil raketteknik och flygindustrin i sin helhet. Den kommer också regelbundet att rapportera om händelser i det amerikanska att de internationella rymdprogrammen. 

– Plötsligt har rymdfärder - med den privata industrin i spetsen - blivit ett hett ämne igen, säger Mark Mayfield, chefredaktör på LAUNCH och styrelseordförande på MM Publishing Inc., förlaget som producerar detta nya magasin. Gensvaret från vårt första nummer var överväldigande och det är tydligt att vi fyller ett tomrum både för läsare och annonsörer.

Mark har hela livet varit entusiastisk för rymden, och som reporter under 80-talet bevakade han fem flyguppdrag av rymdskytteln.

– Jag kommer ihåg rymdåldern från min barndom, när våra hjältar var astronauter som riskerade sina liv för utforskningen, säger Mayfield. Det är annorlunda idag, men där finns faktiskt många mer möjligheter för privatpersoner att delta i rymdprogrammen. Under 60-talet fanns bara NASA. Idag, finns det hundratals privata företag som på ett eller annat sätt är involverade i utforskningen av rymden. Och det finns tusentals personer, många av dom barn, som flyger modellraketer som ett led i sin fortbildning och sitt deltagande.

LAUNCH kommer ut 6 gånger om året 

LAUNCH Magazine kommer att ges ut varannan månad, och finns tillgänglig som en prenumeration till en årlig kostnad på omkring drygt 300 SEK. En prenumeration kan beställas via magasinets webbplats, http://www.launchmagonline.com. Likaså finns det här även möjlighet att beställa äldre nummer.

– När NASA's budget blir mindre och mindre, kommer miljardärer såsom Paul Allen, Richard Branson och Jeff Bezos att ge sig in i rymdindustrin, säger Mayfield. De använder sina personliga förmögenheter till att utvidga utforskningen av rymden och återigen riktar allmänheten sina blickar mot rymdfärder. Vi har inte sett ett sådant stort intresse sedan slutet av 60-talet.

– Det är dags för ett tidningsmagasin som är lika bra och spännande som den teknik den berättar om, säger Mayfield.

Bild: Launch Magazine
Källa: http://www.launchmagonline.com

  • Liknande artiklar:

 

Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev

 

Please publish modules in offcanvas position.