Familj från Singapore bokar in sig på en rymdresa med Virgin Galactic - Rymdturism.se

Warning: Attempt to read property "image_intro" on null in /var/www/rymdturism.se/public_html/plugins/system/helixultimate/overrides/layouts/joomla/content/full_image.php on line 118

Familj från Singapore bokar in sig på en rymdresa med Virgin Galactic

Familj från Singapore bokar in sig på en rymdresa med Virgin GalacticEn affärsman från Singapore har betalt 1 miljon dollar för att ta sig själv, sin fru och deras två barn på en rymdresa med Virgin Galactic. Men han vill förbli anonym eftersom han ännu inte har talat om sina planer för sin fru.

– Jag kom i kontakt med en man i Singapore, som över en lunch skrev ett kontrakt för inte bara en plats, utan för alla platser ombord, berättade Stephen Attenborough, marknadsdirektör för Virgin Galactic.

Affärsmannen och hans familj kommer att bli den första familjen från Asien som kommer att bli astronauter tillsammans. Deras resa kommer att ske under det första året då Virgin Galactic kommer igång med sina kommersiella rymdfärder, vilket innebär att de kommer att vara bland de 1000 första.

Av närmare de 500 biljetter som har sålts över hela världen är 9 stycken från köpare i Singapore, som har störst andel miljonärer i Asien. Familjer från Canada, USA och Storbritannien har också chartrat SpaceShipTwo. Kunder från Asien står nu för ungefär 15% av Virgin Galactics försäljning, trots att det är förbjudet att sälja biljetter i Kina. Detta beror på att rymdfarkosten är amerikansk teknologi och faller därmed under ett regelverk som säger att det finns ett antal länder som Virgin Galactic inte får sälja biljetter till.

– Jag tror att Asien absolut utgör en enorm möjlighet för oss. Bara från det intresse som visats i Singapore, som är en ganska liten del av Asien, är jag väldigt imponerad, sa Stephen Attenborough.

Skulle du kunna tänka dig att chartra en rymdfarkost för dig och din familj?

Källa: http://www.businesstimes.com.sg/sub/latest/story/0,4574,465099,00.html

  • Liknande artiklar: