Warning: Attempt to read property "image_intro" on null in /var/www/rymdturism.se/public_html/plugins/system/helixultimate/overrides/layouts/joomla/content/full_image.php on line 118

De vann rymdturism upphandlingen

De vann rymdturism upphandlingenSpaceport Sweden satsar på rymdturism och ska bli en världsledande rymdhamn med Kiruna som bas. Nu har de valt byråpartners som ska hjälpa dem att nå målet. Man kom i mål med tre av de fyra områden som upphandlingen omfattade, kommunikation, grafiska design och webbutveckling. Upphandlingen kring PR-tjänster avbröts på grund av att en otillräcklig konkurrenssituation hade uppstått.


I höst inledde bolaget en offentlig upphandling av marknadskommunikationstjänster. På önskelistan stod byråer som kan utveckla rymdbolagets strategiska kommunikation, grafiska design, webbutveckling och PR, och nu är pitchen avgjord. Uppdraget för strategisk kommunikation går till Naked Communications. Webbutvecklingen ska skötas av Cloud Nine och den grafiska profilen ska göras av Ohlsonsmith. PR-upphandlingen havererade på grund av en otillräcklig konkurrenssituation.

– Det var en byrå som lade sig på så lågt pris att det innebar att oavsett vad de andra fick för kvalitetsbetyg så skulle de aldrig kunna matcha den här byrån. Då fanns det ju ingen konkurrenssituation och då valde vi att avbryta, säger Karin Nilsdotter, vd på Spaceport Sweden.

Vilken byrå det handlar om vill hon inte avslöja, och dokumenten blir inte offentliga förrän tiden för överprövning gått ut. När upphandlingsarbetet kommer att upptas igen är inte bestämt.

– Vi får se när det blir. Vi ska sätta oss internt och gå igenom det här, säger Karin Nilsdotter.

Uppdragen löper på tre år med möjlighet till ett års förlängning. Arbetet drar igång med en kick-off i Kiruna den 10-11 oktober.

Hur skulle du marknadsföra Spaceport Sweden?

Källa: http://progressum.se/?q=node/186
Bild: Spaceport Sweden

  • Liknande artiklar:

Relaterade artiklar