Warning: Attempt to read property "image_intro" on null in /var/www/rymdturism.se/public_html/plugins/system/helixultimate/overrides/layouts/joomla/content/full_image.php on line 118

Virgin Galactic avtäcker sina nya rymdfarkoster och en ny logotyp

Virgin Galactic LogoNästa månad, i New York, kommer Richard Branson att avslöja den nya officiella profilen och de nya marknadsplanerna för sitt rymdturismprojekt Virgin Galactic. Händelsen kommer att äga rum den 23 januari vid American Museum of Natural History. Rymdfarkosterna White Knight II och SpaceShipTwo kommer att avtäckas, tillsamanns med en ny logotyp. 

– Vi kommer att visa upp hela utformningen och strukturen för projektet, och det ser inte ut som något vi har gjort förut, säger Will Whitehorn, vd för Virgin Galactic.

Han säger att Virgin Galactics nya profilering och utformningen av deras rymdskepp kommer att avslöjas. Ögat kommer fortsättningsvis att vara kvar, men det kommer att se annorlunda ut runt ögat och den kommer att få en ny färgskala. Kanske kommer den nya logotypen mer att följa Virgins normalt sett mer röda färgtoning?

SpaceShipTwo med nya användningsområden 

Det nya SpaceShipTwo är till 70% klart, säger Whitehorn, och testflygningar kommer att starta i Mojaveöknen under sommaren 2008. Om dessa testflygningar faller väl ut, kommer tester att genomföras i rymden 2009, och de första kommersiella flygningarna med betalande turister kommer att kunna ske under senare delen av 2010. Detta är en förändring som innebär att de tidigare satta målen på kommersiella resor 2009 kommer att skjutas upp ett år. Då det är sagt att Richard Branson själv kommer att vara med på den första flygningen i rymden, kan det spekuleras i om det är testflygningarna i rymden som det åsyftas på eller inte.

Whitehorn tillägger också att projektet kommer att ges nya anfallsvinklar, vilka kommer att visas upp i sin helhet i januari. Men redan nu kan det avslöjas att det rör sig om planer på att använda sina farkoster för att skjuta upp satelliter i låga banor runt jorden, och hur andra flygbolag kan dra nytta av deras samlade forskningsarbete och erfarenheter. Whitehorn sa också att en sida av deras kommande marknadsplaner innehåller avtal med TV-bolag, även om han inte ville avslöja några fler detaljer.

Källa: http://www.marketingweek.co.uk/item/59075/254/260/3
Bild: Virgin Galactic

  • Liknande artiklar:

Relaterade artiklar